wtorek, 15 grudnia 2009

Zmiany w portfelu - 15.12.2009 / Zbliżające się rolowanie

Na dzisiejszej sesji zgodnie z planem zamknąłem krótką pozycję po kursie 2340 (zysk: +8pkt).
Zgodnie z wcześniejszymi założeniami pozostanę do piątku poza rynkiem kontraktów - aczkolwiek nie jest
to pewne, ponieważ sprzyjające wydarzenia mogą spowodować, że jeszcze co najmniej jedna pozycja
zostanie na tej serii kontraktów otworzona.
W zasadzie wycofałem się  też z kontraktów, ponieważ nie wiedziałem jak dokładnie odbywa się rolowanie
pozycji na kontraktach. Teraz już wiem, że inwestując jedną z technik, która pozostaje przez cały czas na rynku strategia jest następująca:


W dniu wygasania aktualnej serii (obecnie: FW20Z09 wygasający 18. grudnia), w fazie dogrywki po 16.10 zamykamy aktualną pozycję przez złożenie zlecenia przeciwnego (jak to będzie pozycja długa,
to składamy zlecenie kupna 1 krótkiej pozycji i odwrotnie jak będziemy na krótkiej). Również na zakończenie sesji w fazie dogrywki (po 16.10) składamy zlecenie "odnawiające" naszą pozycję ale na serii następnej (obecnie: FW20H10). A więc, jeżeli zamknęliśmy pozycję długą na serii FW20Z09, to bierzemy również długą na serii FW20H10, a jak zamykamy pozycję krótką na FW20Z09, to bierzemy w dogrywce rónież krótką FW20H10.

Wkrótce opublikuje też wyniki mojej aplikacji dla symulacji pewnej techniki inwestycyjnej na kontraktach terminowych, która jest tak ciekawa, że włączę ja do moich stałych technik, które używam do zajmowania
pozycji na kontraktach terminowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz