wtorek, 8 grudnia 2009

XTB/Sidoma Trader pod Linuxem

Jako, że w swojej pracy głównie używam systemu operacyjnego Linux postanowiłem napisać krótką notkę o tym jak korzystam z systemu Sidoma Trader udostępnianego przez XTB.

Pierwszy problem jaki miałem to było oczywiście uruchomienie platfromy, ale po krótkiej chwili okazało się to banalnie proste. Wystarczy mieć zainstalowane środowisko Java w wersji >= 1.6. Obecnie w moim Gentoo
posiadam wersję:


$ javaws --help
Java(TM) Web Start 1.6.0_17

z paczki 

dev-java/java-config (/usr/bin/javaws)

by uruchomić Sidome wystarczy wydać polecenie:

javaws http://www.xtb.pl/repository/Downloads/sidoma_kl.jnlp

Sidoma zapisuje swoje dane domyślnie w katalogu /tmp/ , który w wielu dystrybucjach jest czyszczony domyślnie podczas startu systemu, stąd więc u mnie cały skrypt startu platformy wygląda tak:

#!/bin/sh
export _JAVA_OPTIONS="-Djava.io.tmpdir=/home/pawel/tmp"
javaws http://www.xtb.pl/repository/Downloads/sidoma_kl.jnlp

co powoduje, że konfiguracje i dane zapisywane są w moim katalogu domowym w katalogu tmp.

Jeszcze jeden problem podczas korzystania z platformy pod Linuxem na jaki się natknąłem to export danych w postaci Metastock. Dane z których korzystają moje skrypty podczas informowania mnie o tym co dzieje się na giełdzie (o czym pisałem w poprzednim poście). Niestety Sidoma do każdej podanej ścieżki dodaje znaki \nazwapliku.txt co niestety w Linuxie się nie sprawdzi. Zgłosiłem tę usterkę i czekam na poprawki, póki co muszę robić trochę to dookoła, uruchamiam jedna instancję Sidomy pod WindowsemXP w VirtualBox, tam odpalam Export Danych do pliku, który jest w katalogu dzielonym i na nim dalej operują moje aplikacje w PHP.

12 komentarzy:

  1. Witam. Niedawno zalozylem konto w XTB wlasnie dla Sidomy, bo rowniez uzytkuje Linuxa (no i dla bezkonkurencyjnych prowizji).

    Jestem ci bardzo wdzieczny za ten art, bo choc biegle programuje w wielu jezykach, to zawsze mialem problem z tak wydawaloby sie banalnymi rzeczami, jak pobieranie aktualnych danych w czasie online :]

    Zapraszam do wymiany linkow i doswiadczen, teraz majac Sidome, mam juz wszystko co potrzebne do budowy systemu. Napisalem jakis czas temu program do porownywania wykresow (C++/bash/awk + pare programikow) - uzywalem go dotychczas na danych ze stooqa, wiec najkrotsze to dzienne, ale moze sie sprawdzic na minutowych albo godzinnych, zwlaszcza majac dane aktualne.

    Jakbys chcial pogadac o pomyslach, napisz do mnie (mail na blogu).

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciesze się bardzo, że się te informacje do czegoś komuś przydały. Jak znajdę trochę czasu, bo obecnie mam dużo pracy to się pewnie z Tobą skontaktuje i się wymienimy doświadczeniami - wkrótce będę na pewno chciał rozbudować trochę swoich aplikacji, które mają na celu zaoszczędzić mi jeszcze więcej czasu, tak bym nie musiał śledzić notowań zbyt często w ciągu dnia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Panowie, czy mozna w Sidomie programowo:
    - mieć dostep do danych (aby coś policzyć)
    - wykonywać programowo transakcje?

    Napisałem dośc ogólnie, ale mam nadzieję , ze jako programiści się zrozumiemy ;-).

    Pozdrawiam,

    Maciek

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki serdeczne za opis, bez niego bym nie ruszył.

    OdpowiedzUsuń
  5. pod FreeBSD tez poszlo
    dzieki

    OdpowiedzUsuń
  6. hmm, a jak ja próbuje uruchomić Sidomę to dostaję następujący komunikat błędu:

    $ javaws sidoma_kl.jnlp
    netx: Unexpected net.sourceforge.jnlp.ParseException: Only one application descriptor element allowed per JNLPFile. at net.sourceforge.jnlp.Parser.getLauncher(Parser.java:565)

    Ktoś ma może jakąś wskazówkę?

    OdpowiedzUsuń
  7. mam to samo co kolega powyzej

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem jak u Was ale u mnei pomoglo odinstalowanie openjdk i icedtea czy jak to sie tam nazywa w Ubuntu. Potem przeinstalowałem sun-java i zabulgotało.

    OdpowiedzUsuń
  9. ubuntu i ciagle klopot z uruchomieniem
    prosze o instrukcje od zera lub jak zdiagnozowac status sytuacji...
    dzieki

    OdpowiedzUsuń
  10. naprawde nikt nie moze w sieci dac schematu instalacji java itp zeby sidoma dzialala?
    na urzadzeniach mobilnych z androidem tez mam informacje o niedostepnym serwerze mimo dzialajacego polaczenia z netem.
    xmobile

    OdpowiedzUsuń
  11. trzeba zainstalować jave WS od oracle a nie tą lipna opensource

    OdpowiedzUsuń
  12. Błąd:
    $ javaws sidoma_kl.jnlp
    netx: Unexpected net.sourceforge.jnlp.ParseException: Only one application descriptor element allowed per JNLPFile. at net.sourceforge.jnlp.Parser.getLauncher(Parser.java:565)

    Rozwiązanie: java ws ze strony oracle

    OdpowiedzUsuń