czwartek, 3 grudnia 2009

Zmiany w porfelu.

Na dzisiejszej sesji, która była dość ciekawa, ale o tym zaraz, dokonałem jednej transakcji. Postanowiłem sprzedać mój pakiet akcji PKN Orlen w cenie 32 PLN.
Bilans:

- Zakup : 80 x 29,90 = 2392
- Sprzedaż : 80 x 32 = 2560
- Bilans: +7,02% (+162 PLN)

Decyzję tę podjałem, ponieważ system kontraktów, który od jakiegoś czasu testuje wygenerował sygnał sprzedaży (otworzyć krótką pozycję od kursu 2421). Jak się później okazało - sygnał był prawidłowy, a na ile mocny pokaża kolejne dni. Ja postanowiłem domkąć jeszcze jedną rentowną pozycję i ewentualnie przeczekać na gotówce na kolejną korektę. Na pewno PKN Orlen po spadku do 30,50 lub niżej znowu znajdzie się w kręgu moich zainteresowań.

Od pewnego czasu testuje kilka systemów na kontrakty futures i pod ten cel akumuluje też teraz gotówkę - docelowo chcę miec około 20k PLN i zacząć inwestować 2oma sztukami kontraktów. System, które obecnie testuje wygląda obiecujące i co ważniejsza jego obserwacja pomogła mi ustalić formułę jego działania dzięki czemu w przyszłości nie będę uzależniony od abonamentów. Wkrótce przeprowadzę jeszcze test kolejnego systemu, będę dość obszernie pisał o pozycjach, które zajmuje i zyskach/stratach na tym blogu, więc temat kontraktów terminowych na WIG20 i systemów zostawimy na oddzielny post. Wstępnie planuje rozpocząć inwestycje pod koniec grudnia lub początek stycznia - na pewno poczekam na wygaśnięcie obecnej serii kontraktów.

Co do dzisiejszej sesji na giełdzie doszło do pewnych przełomów, którymi uważam, że warto się zainteresować. Po 1 firma Asseco Poland przebiła 60PLN, zmagała się z tym poziomem bardzo długo i dzisiejsze przebicie jest bardzo istotne dla posiadaczy akcji tej spółki (także posiadam je w swoim portfelu, ale tej części portfela o znacznej wartości nie ujawniam). Wybicie takie może spowodować, że akcje tej spółki będą rosły na kolejnych sesjach. Trzeba być bardzo cierpliwym z tą spółką, ale myślę, że warto, bo fundamentalnie jest bardzo mocna, a czwarty kwartał to zawsze dla niej najlepszy kwartał, więc następne wyniki powinny być, zreszta jak poprzednie,lepsze od oczekiwań. Istotną też i ciekawą sprawą jeśli chodzi o spółkę Asseco Poland jest to, że zazwyczaj powiela ona ruchy indeksu WIG20, tymczasem ostatnio się trochę rozstali - i chyba czas się spotkać ponownie Wykres

Od pewnego czasu obserwuje też firmę Sygnity. Dzisiaj wzrosła o 10% i można by powiedzieć, że ją przespałem, ale to sie okaże. Wczoraj pojawiły się dwie ważne informacje dla tej firmy - po 1. bierze ona udział w przetargu o wartości 500mln PLN
- Trzy giełdowe spółki IT walczą o 500 mln zł oraz druga sprawa, to to, że jeden z funduszy - dokładniej ING zwiększył w niej zaangażowanie, co oznacza, że pokładają w nich wiarę. I ja w nich pokładam wiarę i widzę, że restrukturyzacja idzie w dobrą stronę. Ich wartość powinna rosnąć i dalsza częśc odbudowy potrwa jeszcze kolejny rok pewnie, chyba, że dostaną ten kontrakt.
Można by powiedzieć, że albo ATM albo Sygnity go dostanie i ten kto go dostanie wzrośnie znacząco, warto więc rozłożyć swoje fundusze pomiędzy te spółki w oczekiwaniu na werdykt co może zająć troche czasu. Ja osobiście jeśli będe miał wolna gotówkę to kupię pakiet akcji Sygnity jak tylko się ta spółka trochę skorektuje, dzisiejszy wzrost o +10% narazie mnie od tego odwiódł. W kręgu moich zainteresowań jest też więc ATM.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz