sobota, 12 grudnia 2009

Sesja - 11.12.2009 - zmiany

Na dzisiejszej sesji sprzedałem akcje TVN, potrzebuje więcej gotówki na zabezpieczenie kontraktów terminowych. Od nowej serii kontraktów, która zaczyna się już za tydzień zamierzam rozpocząć inwestycje dwoma sztukami kontraktów. Celem jest zarobienie 1000pktów na 1 kontrakcie w ciągu roku.

Na rynku panuje też coraz większa niepewność - nie wiem czy jest to związane z wygasaniem kontraktów czy czymś innym, ale nasz rynek jest ostatnio słabszy od innych giełd i bardzo emocjonalnie reaguje na wszelkie złe dane - co powoduje, że zamierzam jeszcze trochę zredukować swój portfel i możliwe, że wkrótce sprzedam walory BZWBK.

Ciągle mam otwartą pozycję długą od 2349 na FW20Z09, które wygasają już w następny piątek.
Bilans na akcjach TVN, zakup 179 akcji w śr. cenie: 12,45 , sprzedaż 12,76, skromny zysk +2,49% ,celem
był większy zarobek na tych walorach, ale wolę zabezpieczyć pozycję na kontraktach, z których zarobek może być znacznie większy niż byłby z akcji TVNu.

Obecnie największe ruchy cenowe odbywają się na akcjach Asseco, tutaj jednak będę cierpliwy z realizacją
zysku gdyż spółka jest silna fundamentalnie, coraz więcej agencji ratingowych wydaje pozytywne rekomendacje dla asseco, do tego czwarty kwartał to zawsze najlepszy kwartał dla spółek informatycznych - którymi głównie się interesuję.

2 komentarze:

  1. 1000 pkt. na kontraktach. To dużo i mało za razem. Ja też ostatnio zacząłem się bawić jednym kontraktem i muszę zapanować bardziej nad emocjami bo cały zysk w jedną godzinę potrafię stracić. Najgorzej co z tym wszystkim jest to prowizje. Bo co z tego że jetem 20 pkt na plusie, jak po odliczeniu prowizji zostaje mi 10 złotych?

    Jaką minimalną ilość gotówki przeznaczasz na jeden kontrakt? U mnie jest to w oklolicac 5k złotych

    Życzę powodzenia i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć, wcześniej zakładałem, że będzie to 10k PLN teraz obniżyłem ten próg do 7k PLN, czyli do dwóch kontraktów potrzebuje zabezpieczenia 14k PLN.

    Nie wiem gdzie masz konto, ale w XTB prowizja za zawarcie kontraktu to 7,5 PLN, a za transakcje intraday 5,5 PLN na kontrakt, ja liczę na pozycje 2pkty (20PLN prowizji) a to i tak więcej niż wynosi mnie taka prowizja, bo wynosi dokładnie 15 PLN. Oczywiście mówimy o kontraktach na indeks.

    http://www.xtb.pl/strona.php?p=539

    OdpowiedzUsuń