sobota, 3 lipca 2010

Podsumowanie miesiąca - czerwiec

Kolejny miesiąc za mną, czas więc dokonać podsumowania. W tym miesiącu dokonałem testów nowego zarządzania wielkością pozycji. Wielkość pozycji była wyznaczana codziennie na podstawie zmienności sesji mierzonej ATR(5) - czyli atr'em z 5 ostatnich sesji.
Cóż, z moich eksperymentów wynika, że takie zarządzanie kapitałem może i zmniejsza ryzyko na zajmowanych pozycjach, ale jednocześnie często psuje wyniki głównego systemu oraz jego wartości oczekiwanej.Przez ten eksperyment można powiedzieć, że zmarnowałem miesiąc gry,bo wynik, gdybym grał stałą ilością kontraktów byłby znacznie lepszy, co najmniej dwukrotnie lepszy.

Jako, że grałem zmienną ilość kontraktów - pozycja była powiększana lub pomniejszana na fixingu zgodnie z tym co wskazywał mi system zarządzania wielkością - to wyników nie da się dokładnie przedstawić w tym zestawieniu, wynik podany nawet dla 1 kontraktu, nie jest tym czym byłaby gra 1 kontraktem, właśnie z tego względu, że powiększanie i pomniejszanie pozycji to oddzielne transakcje.

W lipcu wracam z powrotem do najprostszej metody zarządzania wielkością pozycji, czyli 1 kontrakt na stałą sumę pieniędzy - tu ustalam jeszcze nowy próg na podstawie ostatnich 6 miesięcy.

Jak więc wyglądał ten miesiąc u mnie.
Standardowo, tak jak w poprzednich zestawieniach, najpierw dla 1 kontraktu.


Ilość zajętych pozycji: 22
Zysk/strata punktowa: +149 punktów

i całkowite wartości:
Całkowity zysk/strata punktowa: 388 punktów
Całkowita prowizja (2 punkty na kontrakt) punktowo: 166 punktów
Prowizja u maklera: 7,5 PLN na kontrakt

Całkowity zysk/strata miesiąca czerwiec: 

(388 * 10 ) - (166 * 7,5 ) = + 2635 PLN

Ciągle testuje kilka systemów, z których jeden wybiorę do gry na moim drugim rachunku. Myślę, że jeszcze miesiąc testów i zdecyduje się na 1 system uzupełniający.

Czas rozpocząć miesiąc lipiec.

4 komentarze:

  1. Witam, kiedyś kontaktowałem się z Panem odnośnie system gry na kontraktach terminowych na WIG20. Czytuję regularnie Pana blog i gratuluję dopracowywania strategi i pracy nad systemem. Ja poszedłem trochę w inną stronę, bardziej strategia, nie zaś system mechaniczny, zapraszam zatem do przejrzenia moich wpisów (http://rafalrosochacki.blogspot.com/). Blog dopiero się rodzi, jednak mam nadzieje, że niedługo będę mógł się pochwalić już czymś więcej ;). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rafał: dzięki za komentarz i na pewno zajrzę na Twojego bloga by sprawdzić jak sobie radzisz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej! nie podawałeś żadnej aktualizacji, czy jesteś nadal w posiadaniu tej krótkiej z 2277 ?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć Azi! Moje przeoczenie, natłok pracy ostatnio, spowodował, że zgubiłem jeden dzień. Już jest. Troche się zamieszanie zrobiło, ale idzie to rozczytać :)

    OdpowiedzUsuń