środa, 2 czerwca 2010

Podsumowanie miesiąca - maj

Jak co miesiąc czas na podsumowanie i zrobienie bilansu zysków i strat oraz dokonania ewentualnych korekt w strategii.

Miesiąc maj nie był dla mnie zbyt dobrym miesiącem zarobku na kontraktach terminowych. Pomimo iż mieliśmy wyraźne ruchy, które można było złapać, niestety mój obecnie używany system rozsynchronizował sie z rynkiem i łapał dokładnie przeciwne ruchy do tych rynkowych. Taki miesiąc był mi jednak potrzebny i pokazał mi, że jest jeszcze sporo nauki zanim osiągnę biegłość.

Każdy system okresowo przynosi straty i większość osób jak czytam fora czy czaty zdaje się tego nie rozumieć. Nie tylko klna i narzekaja jak nagle ich kochany system przestaje przynosić zysk, ale także podejmują zbyt wielkie ryzyko, które zeruje ich rachunki zanim system osiągnie swoją wartość oczekiwaną.
Podsumowując jeszcze moje błędy z tego miesiąca - przestałem się w paru miejscach nie tylko trzymać systemu ale i dokonywać panicznych decyzji, które doprowadziły do ogromnego spustoszenia w moim porfelu. Ważne jest więc to by system, który sie już wybierze/stworzy był systemem zaufanym, byśmy nie mieli wątpliwości nawet przez chwilę, że system ten ma wartość oczekiwaną większą od zera, czyli w dłuższym terminie przynosi zyski.

Jak więc wyglądał ten miesiąc u mnie.
Standardowo, tak jak w poprzednich zestawieniach, najpierw dla 1 kontraktu.



Ilość zajętych pozycji: 11
Zysk/strata punktowa: -221 punktów



Kontynuuje grę 4ema kontraktami zapoczątkowaną w marcu. I jest to ciągle stała ilość kontraktów.
Całkowity zysk/strata punktowa: 884
Całkowita prowizja (2 punkty na kontrakt) punktowo: 88

Przypominam, że gram z użyciem maklera XTB, tak więc prowizja od kontraktu wynosi 7,5 PLN.


Całkowity zysk/strata miesiąca maja = (-884 * 10) - (88 * 7,50) = -9500 PLN


Czas rozpocząć miesiąc czerwiec.

4 komentarze:

  1. Zysk ogromny jak dla mnie, grasz tylko na kontraktach czy na opcjach też?


    Możliwa jest wymiana linkow? Ja podlinkowałem Cie już u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. WB3: witam! nie wiem czy zwróciłeś uwagę, ale akurat w maju była ogromna strata -9500 PLN, narazie to był najgorszy miesiąc i lecimy dalej.
    Gram tylko na kontraktach terminowych na WIG20, to jest aktywne inwestowanie liczone miesiąc do miesiąca. Wkrótce startuje z drugą równoległą strategią na kolejnym rachunku.

    Prócz tego robię też trochę innych, "wolniejszych" ruchów. W portfelu mam akcje i fundusze.

    Dzięki za podlinkowanie mojego bloga u Ciebie i ja też dodalem link do Twojego.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluje "twardych jaj", mnie by rozkladala psychicznie strata 10 x mniejsza. Jestem klasycznym graczem, zarabiam tylko na akcjach, a kontraktami skutecznie niweluje wypracowany zysk ;)

    Zeby sie oderwac od zbyt duzego skrzywienia gospodarka, fundamentami itp. probuje zbudowac system na forexie, tam mnie zadne c/wk czy c/z nie zacheci do kupowania waluty, tylko czysta technika. Ale czestotliwosc transakcji i pozycja zdecydowanie mniejsza. Z zainteresowaniem zagladam na twoje zapiski, skrobnij czasem o psychice, zauwazylem, ze plynnie przeskoczyles z jednego kontraktu na 4.

    Pozdro

    OdpowiedzUsuń
  4. dedek: Witam i dzięki! Postaram się wkrótce napisać co ja sądze z mojego punktu widzenia o psychologii i wiedzy jaką powinno się posiadać zanim zacznie się inwestować w kontrakty terminowe.

    Dzięki za komentarz i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń