środa, 9 czerwca 2010

DDE w Notowania 3 MAX

Dzisiaj jako, że zmiany w portfelu nie było, to będzie coś z cyklu jak zrobić, żeby działało. Wspomniałem w jednym z poprzednich artykułów, że założyłem rachunek maklerski w ING Banku Śląskim. Chwaliłem go i jestem z niego bardzo zadowolony, najlepsze co mogłem wziąć na mój drugi rachunek :).

Wraz z rachunkiem, o czym też wspominałem, dostajemy fantastyczne narzędzie do analizy technicznej o nazwie Notowania 3 Max. Jest ono bardzo zaawansowane samo w sobie, pozwala na składanie zleceń prosto do Sidomy, z która jest ziintegorwane, pozwala też w czasie rzeczwistym śledzić indeksy zagraniczne (jak BUX, DAX czy DOW JONES czy kontrakty np. na S&P).

Mnie z tego narzędzia najbardziej zainteresowała funkcja DDE, dzięki, której notowania w czasie rzeczywistym mogę obrabiać w dowolny sposób w Excelu - mogę mieć np. na bieżąco przeliczany cały portfel akcji/kontraktów, jaką ma obecnie wartość, co się dzieje na poszczególnych spółkach, wszystko w czasie rzeczywistym.

Ten sam mechanizm jest także wykorzystywany przez moich kolegów maklerów do wykonywania bardziej złożonych obliczeń w Excelu - jak przeliczanie wag dla portfela wig20 czy dokonywanie odpowiednich obliczeń pod aribtraż indeksowy.

Jak skonfigurować protokół DDE oraz jak go użyć możemy dowiedzieć się ze strony ING -> Interfejs DDE - współpraca z Excelem. Swoją drogą strona ING jest także świetnie przygotowana, dużo przydatnych informacji, przewodników, które szybko i jasno wyjaśniają obsługę poszczególnych komponentów całego systemu transakcyjnego ING.

Wszystko jest dość proste, wystarczy w komórkę arkusza Excelowego wpisać

=Notowania|BRE!kurs

Od pewnego czasu korzystam jednak z darmowego pakietu biurowego - OpenOffice, w skład, którego wchodzi OpenOffice Calc i już przez chwilę myślałem, że taki zabieg będzie niemożliwy w tym pakiecie. Instrukcja Notowania 3 MAX nigdzie ani słowiem nie wspomina o tym jak tego dokonać w OpenOffice, a powyższa regułka oczywiście nie działa. Po chwili jednak szybkiego przekopania wikipedii od openoffice
natrafiłem na odpowiedni kawałek kodu i okazało się, że także OpenOffice Calc świetnie sobie radzi z technologią DDE i aby uzyskać ten sam efekt co w Excelu, należy wpisać:

=DDE("Notowania"; "BRE"; "kurs")

i otrzymamy ten sam wynik jak w Excelu.Z danymi można robić setki rzeczy, tutaj każdy ma już swoje zabawki i pownien wiedzieć do czego może się to przydać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz