czwartek, 3 czerwca 2010

Jak pogodzić dwie Sidomy na jednym komputerze ?

Po otworzeniu rachunku inwestycyjnego w ING SECURITIES - i pierwszym uruchomieniu ich wersji platformy Sidoma 8 szybko napotkałem na problem. Mianowicie Sidomy trzymają swoje dane i konfigurację w katalogach tymczasowych (dla Linuxa zazwyczaj /tmp/ a dla Windows c:\Moje Dokumenty\gdzies tam).
Taka konfiguracja powodowała, że Sidomy te się ze sobą gryzły, a dodatkowo Sidoma 8 z ING wyświetlała mi komunikat - że znalazła starą Sidome i proponowała upgrade z Sidomy 7 do Sidomy 8.

Aby rozwiązać ten problem należy odseparować te dwie Sidomy i jednej z nich (lub jak ktoś woli i jednej i drugiej) wskazać katalog gdzie ma zapisywać swoją konfiguracje i dane.A dokonuje tego się tak:

a) Windows
Towrzymy plik bat np. run-ing.bat o zawartości:
set TEMP=c:\ing\
set TMP=c:\ing\
"c:\program files\java\jre6\bin\javaws.exe" http://193.193.181.210/sidoma8/sidoma8ingskl/sidoma.jnlp

I to wszystko, do tak przygotowanego pliku bat możemy zrobić sobie skrót np. na puplicie i Sidoma8 z ING będzie przechowywać swoje pliki w katalogu c:\ing. Oczywiście założyłem tutaj też, że masz zainstalowne środowisko Java w standardowej lokalizacji.

b) Linux
Pod linuxem sytuacja wygląda podobnie, z tym, że tworzymy sobie skrypt powłoki bash o następującej zawartości np. run-ing.sh :


#!/bin/sh
export _JAVA_OPTIONS="-Djava.io.tmpdir=/home/user/ING/tmp"
javaws http://193.193.181.210/sidoma8/sidoma8ingskl/sidoma.jnlp

nadajemy mu atrybut wykonywalności (chmod +x run-ing.sh) i uruchamiamy:

./run-ing.sh

Odpowiedni podobny plik można stworzyć dla Sidomy z XTB.
W tym momencie mamy już odizolowane obie te aplikacje i zapisują one dane w dwóch różnych lokalizacjach.


2 komentarze:

  1. Witam, stosuję ten sam schemat, ale Sidoma v00716_2 (ze stajni XTB) nie zapamiętuje ustawień dot. menu, przy każdym logowaniu muszę wprowadzać je od nowa. Czy to jakaś kolejna nowa wersja sidomy napsuła czy u mnie po prostu to nie działa ?

    OdpowiedzUsuń
  2. mam to samo, jak ktos to rozwiaze kiedys to niech napisze:) jestem pod linuxem.

    OdpowiedzUsuń