czwartek, 3 czerwca 2010

Najlepszy rachunek inwestycyjny - ING SECURITIES !

Tak ostatnio już pisałem szukam nowej strategii inwestycyjnej równoległej do obecnie przeze mnie stosowanej. Ma to być swego rodzaju dywersyfikacją portfela. Testy trwają a tymczasem dokonałem już wyboru drugiego rachunku inwestycyjnego.

Najpierw wybór padł na DM Alior Banku, ponieważ prowadzenie rachunku jest za darmo i miałem ochotę przetestować platformę NOL3. Szybko jednak okazało się, że to był zły wybór. Po pierwsze Alior ciągle boryka się z awariami i juz przy zakładaniu konta pani wręczyła mi wizytówkę z działem obsługi telefonicznej uprzedzając te fakty. Kolejną sprawą było zagubienie mojego aneksu do otworzenia rachunku z derywatywami.
Ale tak naprawdę gwoździem do trumny była platforma NOL3. Nie tylko szczególnie ona mi się nie podoba i chyba po prostu przyzwyczaiłem sie do Sidomy - ale na platformie NOL3 nie da składać się zleceń (sic!).
Na początku myślałem, że po prostu muszę poczytać/poszukać i się dokształcić,ale nie ! naprawdę nie da się, jak chcesz złożyć zlecenie to zostajesz przekierowany na stronę www (co jak wiemy trwa  i jest powolne).

Podziękowałem więc i udałem się tam gdzie od razu powinienem pójść do ING. W zasadzie chodziło mi o to,żeby mieć także i na drugim rachunku Sidome, bo to jest rewelacyjna platforma, super szybka i przejrzysta, ale to co zobaczyłem w ING po prostu mnie powaliło. ING posiada Sidome, ale w wersji znacznie bardziej rozbudowanej jak Sidoma z XTB. Już od samego początku widać jak wielki nacisk ING kładzie na bezpieczeństwo transakcji - zlecenia można składać tylko jeśli posiada się klucz do podpisu/szyfrowania transkacji. Klucz taki generowany jest podczas zakładania rachunku i wypalany na płycie CD, później można go sobie dla wygody przerzucić na pendrive co jest znacznie wygodniejsze.

Jak już wspomniałem sama platforma jest dużo bardziej rozbudowana od tej z XTB - tutaj odsyłam do prezentacji platformy znajduącej sie na stronach ING SECURITIES - Prezentacja Sidomy8. Wspomne tylko o tym co mi na początku się najbardziej spodobało. W odróżnieniu od XTB, w momencie składania zlecenia, okno zlecenia dla kupna zapala się na zielono, a dla sprzedaży na czerwono. Niby banał, ale takie niuanse powodują, że coś jest bardziej przyjazne i przejrzyste. DM ING jest po prostu dużo bardziej profesjonalny od XTB i pewnie dysponuje większą ilością pracowników - stąd Sidoma zintegrowana z ich serwisem informacyjnym zawiera dużo więcej ciekawych informacji. Mamy dostep do komentarzy Reutersa i naszego PAPU, mamy z poziomu Sidomy dostęp do rekomendowanych spółek i utworzony przykładowy schemat okna z tymi spółkami co pozwala w łatwy sposób śledzić co się z nimi dzieje. Jednakże zaskoczyło mnie gdy ważne informacje jak np. te napływające ze Stanów Zjedonocznych potrafią pokazać się w taki oto sposób:



Samo biuro ING świetnie informuje o wszelkich debiutach, wezwaniach itp. (czego nie doświadczyłem ani w Multibanku ani w XTB).

Kolejne zaskoczenie to możliwość zakupienia pakietów SMS (5 smsów za 1,25 PLN) i skorzystania z możliwości alertów cenowych przez SMS - świetne narzędzie szczególnie dla Day Traderów.

To oczywiście dopiero początek tego jak obszerną platformę transakcyjną dostarcza DM ING. Kolejną niesamowitą rzeczą jest to, że ING dostarcza także w ramach całej platformy aplikację Notowania 3 MAX, czyli to co w Alior Banku miałoby być główną platformą transakcyjną (a póki co nawet nie jest niczym ponad platformę informacyjną), tutaj jest dodatkiem do AT dla Sidomy. Ważne jest to, że aplikacja ta jest w pełni zintegrowana z Sidomą8 ING i można z niej składać zlecenia, które natychmiast przesyłane są do Sidomy.
Dla mnie najważniejszą funkcją Notowań 3 MAX jest protokół DDE, dzięki, któremu dane w czasie rzeczywistym można przesyłać np. do Excela i w nim je obrabiać - śledzić na bieżąco np. stan swojego portfela czy w szybki sposób przeliczyć jak powinien wyglądać portfel modelowy odwzorowujący indeks WIG20. Dla mnie Arkusze Excel/Openoffice calc to podstawa dokonywania obliczeń/śledzenia tego co dzieje się z moim portfelem czy testowania nowych strategii i archiwizowania ich wyników.

Na koniec jakby tego fantastycznego rozwiązania było mało, to ING dostarcza do tego jeszcze plaformę Sidoma Mini - którą można uruchomić na telefonach wyposażonych w Windows Mobile lub Blackberry (niestety na posiadanym przeze mnie iPhone 3GS się nie da), ale to i tak wyprzedzenie innych biur maklerskich o wieki z ofertą.

Na koniec wypada jeszcze dodać jak kształtują się opłaty z ten rachunek, bo takowe istnieją. Jak już wspomniałem pakiet SMSów - 5 smsów za 1,25 PLN, koszt prowadzenia rachunku to 44 PLN rocznie, z tym, że w 2010 jest promocja i do końca roku można mieć rachunek za darmo i wycofać się pod koniec roku bez żadnych konsekwencji. Jak dla mnie nie jest to wygórowany koszt 3,67 PLN miesięcznie za taką platformę. Jest jeszcze opłata za przelew z rachunku maklerskiego na swój bankowy (inny jak w ING) jest ona stała i wynosi 1,25 PLN. Dla rachunków ING jest to darmowe - ale takiego rachunku nie zakładałem,bo nie jest to opłata, która miałaby jakikolwiek wpływ na zyski z tego rachunku. No i oczywiście prowizja od obrotu kontraktami - jest tu większa jak w XTB (które ma najniższe prowizje na rynku) i wynosi 9PLN na kontrakt (7,5 PLN jest w XTB). I to chyba szczególnie przy większej ilości kontraktów przemawiałoby na korzyść XTB jako głównej platformy transkacyjnej.

Mogę jedynie powiedzieć kończąc ten post, że ING to najbardziej profesjonalne biuro maklerskie z jakim miałem doczyenienia - na każdym poziomie: od założenia rachunku, poprzez obsługę i serwis informacyjny aż dochodząc do super platformy Sidoma8 wraz z Notowaniami Online 3. Jeśli ktoś zamierza grać na kontraktach, szczególnie DT - to Sidoma8 z ING wygrywa. Zachecam też do obejrzenia prezentacji zarówno Sidomy jak i Notowań Online 3 na stronach ING Securities.
Rozpocząłem już obrót na nowym rachunku z kwotą 10k PLN, ale to na razie w ramach testu platformy (nie wiem dlaczego mam wrażenie, że chodzi szybciej trochę jeśli chodzi o przesyłanie danych jak ta z XTB), wkrótce jak dozbieram reszte pieniędzy i skończę testy drugiej strategii, rozpocznie się tu regularna gra.

Polecam!

3 komentarze:

  1. Bardzo fajny opis. Się zgadzam w 100% że Sidoma ING nie ma praktycznie żadnego konkurencyjnego systemu jeżeli chodzi o funkcjonalność (kupowanie koszyków), czy działanie.

    Sam ma rachunek w ING, ale go nie używam ze względu na wysokie prowizję. A główny powód pewnie dlatego że zgubiłem klucz do autoryzacji transakcji, a do najbliższego oddziału mam 1000 km, aby wygenerować nowy.

    I na koniec uwaga. Program do AT z sidomą to nie NOL3, a notwania 3 MAX.

    P.S. Miałbyś coś przeciwko jakbym wykorzystał fragmenty Twojej recenzji w opisie tego rachunku u siebie na blogu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Marek: nie mam nic przeciwko, możesz śmiało wykorzystać części, które uznasz za nadające się do tego.

    To prawda, zapędziłem się z tymi Notowaniami 3 max i nol3 i mi się zlało...już poprawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tą prędkością to chyba przesadzasz. Sidoma z XTB jest znacznie szybsza od tej z ING. Kolejna rzecz to prowizje ING: 0,39%+1zł, min 5+1zł. XTB:0,25% min. 3 zł. XTB deklasuje rywala.

    OdpowiedzUsuń