sobota, 27 lutego 2010

Podsumowanie miesiąca - luty

         Koniec miesiąca to oczywiście czas na podsumowanie. Mój portfel całościowy zbliża się do bardzo ważnego poziomu, który mam nadzieje, że będę świętował już 31 marca, kiedy to dokonam kolejnego podsumowania miesiąca i wyceny obecnie posiadanych aktywów.

        Sytuacja na giełdzie jaka jest każdy widzi, w tym miesiącu mieliśmy do czynienia z korektą, co w moim portfelu spowodowało znaczny spadek wartości akcji jakie posiadam. Póki co,w tej kwestii nie panikuje, bo ja wyznaje tutaj swoje zasady zarządzania kapitałem, zasady, na które mnie stać. Stąd też w popłochu nie uciekam z akcji - a raczej staram się uśredniać w miarę możliwości i w momencie kiedy uznam to za słuszne. Obecnie moje walory akcyjne bez problemu wrócą do swoich poziomów i w najgorszym przypadku wyjdę na nich na 0. Takiej pesymistycznej opcji w sumie nie biorę nawet pod uwagę, czekając na kolejną falę wzrostową, która wyniesie nas na nowe szczyty.

       W długim  okresie ciągle uważam iż, dopóki nie dotarliśmy na WIGu20 do 2900/3000 punktów to jest czas na zakupy praktycznie bez ryzyka w długim terminie - kilku lat. Prawa ekonomiczne mówią, że kolejna hossa powinna wynieść nas na szczyty wyższe od poprzednich (3900 punktów), ale jakoś akurat w taki wariant nie wierze w ciągu kilku lat, stąd ten poziom zniżyłem do 3000 punktów.

       W minionym miesiącu oczywiście największą stopę zwrotu osiągnąłem na kontraktach terminowych FW20. Zwiększyłem już od pierwszych dni miesiąca zaangażowanie do dwóch kontraktów. Statystyki wyglądają następująco dla kontraktów terminowych (jak zwykle wliczone w nie jest także obecnie otwarta pozycja, która może zmienić jeszcze ostateczny wynik - obecnie +10 punktów):

Ilość zajętych pozycji: 10
Ilość całkowita obróconych kontraktów: 40 kontraktów (prowizja XTB: 40*7,5 PLN = 300 PLN)
Zysk punktowy z inwestycji: 191 punktów (całkowity = 191 * 2 = 382 punkty)

Całkowity zysk brutto z kontraktów terminowych w tym miesiącu wynosi: 3820 PLN - 300 PLN = 3520 PLN

Obecnie mam już rozplanowaną strategię na przyszły miesiąc. Jestem w trakcie testów nowego sposobu zarządzania kapitałem w grze kontraktami terminowymi. Myślałem, że od pierwszych dni marca uda mi się go już wdrożyć, ale wymaga jednak jeszcze testów i pewnie zrobię to dopiero od połowy miesiąca lub też dopiero od kwietnia. Na pewno opiszę na blogu ten sposób zarządzania kapitałem, póki co wydaje się być naprawdę niesamowicie pomocny w usprawnianiu decyzji inwestycyjnych.

"Greed is good"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz