niedziela, 29 listopada 2009

Słowem wstępu

Witam, po drugiej stronie ekranu. To mój blog. Będę w nim zamieszczał informacje o tym jakie decyzje podejmuje w swoim życiu dotyczące inwestowania i pomnażania mojego kapitału.

Jakiś czas temu doszedłem do wniosku, że z pracy na etacie to za wiele się nie dorobię - będzie ciężko kupić sobie mieszkanie - w mieście gdzie mieszkam, Warszawie - na samochód też trzeba się zapożyczyć i jeszcze trzeba to wszystko pogodzić z comiesięcznymi wydatkami.

Tak więc zacząłem interesować się tematem tego jak pomnożyć swoje pieniądze. Pominę moją drogę, która była długa - dzisiaj mam szereg założeń, które powodują, że mam miesięczny przychód z pracy na etacie,a niezależnie od tego w moich inwestycjach pracują moje oszczędności, które stale się mnożą tak bym mógł w przyszłości kupić sobie mieszkanie, porządny samochód i nie musiał się do tego zadłużać na całe życie.

Kieruje się w inwestowaniu szeregiem zasad, które prasują do mojego profilu inwestora, niekoniecznie będą pasować dla każdego. Zaczynałem z kapitałem 10 000 PLN (10k PLN) by dzisiaj poprzez inwestowanie i regularne oszczędzanie dojść do kwoty 75k PLN pod koniec października 2009.

Cel na styczeń 2011 to aktywa o wartości 150k PLN i wtedy będę rozważał wzięcie mieszkania na kredyt w Warszawie. Na bieżąco tak samo jak spółki giełdowe koryguje swoje założenia co do przyszłego profitu - czasem idzie to w górę / czasem w dół.

Na tym blogu postaram się uniknąć niepotrzebnego bełkotu i przeklejania badań naukowców a skoncentruję się w 100% na tym co robię naprawdę i co przynosi korzyści tak aby każdy kto czyta mógł sprawdzić czy to co robię będzie dobre dla niego i przyniesie czytelnikowi jakieś korzyści.
Zachęcam do podejścia: nie wierzę w to co on pisze/mówi, ale też nie neguję tego, najpierw sprawdzę to na sobie a później wyrobie sobie zdanie.

Tyle wstępu.
Od teraz czas zacząć wpisywać konkrety.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz