poniedziałek, 3 maja 2010

Podsumowanie miesiąca - kwiecień

Kolejny miesiąc tego roku minął, czas więc na comiesięczne podsumowanie. Głównym tematem podsumowania są oczywiście kontrakty terminowe na indeks wig20. W trakcie miesiąca dokonuję także operacji na akcjach, ale to jak sprawują się moje fundusze inwestycyjne czy akcje jest przeze mnie liczone raczej w okresach pół rocznych bądź też rocznym (co lepiej oddaje to, co z nimi się dzieje).

Miesiąc kwiecień ciągle nie był tym czego gracze podążający za trendem by sobie życzyli. Ciągle tkwiliśmy w konsolidacji, jednakże udało mi się pod koniec miesiąca załapać parę gwałtownych ruchów i do tego zabezpieczyć zyski zleceniem stop-loss w ostatnich dniach, dzięki czemu wynik tego miesiąca jest naprawdę dobry i jestem z niego zadowolony.

Po słabszym miesiącu marcu, kwiecień przyniósł odreagowanie w moim portfelu. Portfel powiększył się nie tylko ze względu na dobry okres gry na kontraktach (co przynosi obecnie największe zyski), ale do jego wzrostów przyczyniły się także akcje banku BRE oraz PGE.

Mamy już miesiąc maj i największe nadzieje pokładam oczywiście w zysku z kontraktów terminowych -  ciągle jeszcze nie załapałem odpowiednio dużego ruchu, z którego można by być zadowolonym. Ważnym aspektem tego miesiąca będzie oczywiście też debiut naszego ubezpieczyciela PZU - jako, że zainteresowanie tymi akcjami jest tak ogromne to i moje oczekiwania oscylują w przedziale - 10% - 20% zysku. Z 10% będę już zadowolony. Jeśli sprawa przybierze trochę inny obrót, straty będę ucinał zapewne gdzieś na poziomie -5%, tak aby wartość oczekiwana moich założeń miała sens.

Ciągle jeszcze gram bez dynamicznego zarządzania pozycją przyjmując 1 kontrakt na 10k PLN kapitału.
Ale myślę, że w najbliższych tygodniach może już ulec to zmianie.

Jak więc wyglądał ten miesiąc u mnie.
Standardowo, tak jak w poprzednich zestawieniach, najpierw dla 1 kontraktu.

Ilość zajętych pozycji: 12
Zysk/strata punktowa: 163

Kontynuuje grę 4ema kontraktami zapoczątkowaną w marcu.

Całkowity zysk/strata punktowa: 652
Całkowita prowizja (2 punkty na kontrakt) punktowo: 88
Przypominam, że gram z użyciem maklera XTB, tak więc prowizja od kontraktu wynosi 7,5 PLN, do momentu aż mój portfel przekroczy 100k PLN.

Całkowity zysk/strata miesiąca marca = (652 * 10) - (88 * 7,50) = 5860 PLN

Czas rozpocząć miesiąc maj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz